och lite fler filmer.

Hej, kan inte sova så tänker leka filmkritiker igen,
vill denna gång tipsa om några 2010-filmer:

Shutter Island
Filmatisering av boken Patient 67. Psykologiska thrillers är alltid spännande så jag gillade denna filmen starkt, lite svårt att förklara vad den handlar om så bara se den!
Betyg 4,5/5

Inception

Denna film är väldigt unik och spännande, man är helt inne i den ända från början till slutet. En awesome blandning av mindfuck och modern action helt värdig 2000-talets publik. Så om du inte sett Inception än så gör det direkt! Betyg 5/5

Tangled
Sagan om Rapunzel, och som barnfilm är ju denna strålande. Följer Disney-konceptet väl; rolig, romantisk och allt dedär. Jag har inte så mycket att säga till om egentligen, men fin och lättsedd var den. Betyg 3/5

How To Train Your Dragon

Också en jättebra barnfilm; handlar om vikingar och drakar, strider och kärlek. Väldigt fantasifylld historia i en klass för sig. Ett riktigt lyckopiller. Betyg 4/5

I Rymden Finns Inga Känslor


Nog den roligaste och bästa svenska filmen jag sett på länge! "Handlar om 18-åriga Simon som har Aspergers och ser tillvaron vetenskapligt eller som en ekvation, när han inte kan det gömmer han sig i en tunna som han låtsas är ett rymdskepp. för alla har väl någon gång önskat sig till en plats där de slipper känslor. För det är ju, som saken uttrycks i den här filmen, ett så ofattbart kort kliv mellan att vara cp-lycklig och bottenlöst ledsen." Söt film. Betyg 4/5

The King's Speech


Handlar om en stammande kung på 30-talet i England. Utmärkta skådespelare i filmen och även kameravinklar, foto och ljus var toppenbra men annars har jag inte så mycket att berömma. Filmen hade nog några riktigt roliga scener men annars inget som föll mig i smaken. Betyg 2/5


Ingen spam eller reklam tack!
Annars är det fritt fram att kommentera ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback