Kamerautrustning

Har fått frågor om min kamera och redigering så här kommer ett inlägg om det.
Jag fotar med en Canon EOS 400D vilken har cirka fem år på nacken redan, men den duger helt okej.
 
Förutom kitobjektivet (Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II, använder väldigt sällan),
har jag två andra objektiv som jag använder mer ofta:
Sigma 70-300mm f/4-5.6 (telezoom), änvänder för att fota saker som är på långt avstånd.
Canon EF 50mm f/1.8 II, använder för att fota porträtt och närbilder.
 
Jag fotar alltid i RAW-format vilket är en stor fördel då man redigerar bilderna.
Jag gör det mesta av min redigering i Camera Raw och en liten del i Photoshop.
 


Ingen spam eller reklam tack!
Annars är det fritt fram att kommentera ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback