några enkla recept.

Söndag: spela spel, kolla serier och äta gott. Känner inte att jag behöver göra mer än så.
Nu kommer lite mattips som jag tänkte dela med mig av :)
 
Tacomiddag.

Här är mitt recept på fem minuters sojafärssås, jättegott och proteinrikt! Föutom till tacos kan man också använda som pastasås, i makaronilåda, på varma smörgåsar osv.. 

Sojafärs, 4 pers:
½ grönsaksbuljongtäning
3dl mörkt sojakross
400g tomatkross
Kryddor enligt smak: basilika, lök, paprika, salt, peppar..
 
Koka upp 5 dl vatten i en kastrull och lös upp buljongen. Sänk värmen och häll i sojakrosset (på paketet står det 1 del sojakross till 2 delar vatten, men jag brukar lägga lite mindre vatten så sugs det upp bättre). Låt koka i ca 3-5 minuter med jämn omrörning. Ta bort kastrullen från plattan och häll bort överblivet vatten. Blanda i tomatkross/tomatsås och kryddor enligt smak. Done!
 
Blandbär-smoothie
För 4 pers:
2 dl frysta blandbär (blåbär/jordgubb/hallon)
2 bananer
1 tsk vaniljsocker
1 dl mandelmjölk eller sojamjölk

Släng allting i en mixer och kör! Done.
 


Ingen spam eller reklam tack!
Annars är det fritt fram att kommentera ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback